dilluns, 18 de juny del 2012

Treball final


Hem d'estar tots d'acord en què l'educació ha de centrar-se en un aprenentatge significatiu, que és el tipus d'aprenentatge que porta als alumnes a un nivell profund del pensament.
El títol de l'activitat s'anomena:

I TU, DE GRAN, QUE VOLS SER?

Els agents personals que hi participen, són els alumnes de P5 d'infantil, les mestres tutores d'aquestes aules, els pares i mares voluntaris i en algun cas puntual (sortida al parc de bombers) una mestra de suport.
La tecnologia mediadora que utilitzarem serà:
·        Ordinador
·        Programari divers: corel draw, powerpoint, notebook, Jclic 3.0, internet, ...
·        Càmera digital
·        Pissarra digital
·        Projector (només amb la intenció de projectar-ho perquè els nens ho puguin veure millor, ja que la pantalla de l'ordinador resulta massa petita. També la podríem utilitzar per fer les activitats Jclic de forma col·lectiva, però no disposem de massa temps per utilitzar aquesta sala).
La intenció de l'activitat és donar a conèixer als alumnes la diversitat d'oficis que hi ha, i la importància que té cadascun d'ells en la nostra societat.
A partir del coneixement de cadascun dels oficis presentats, pretenem que a part d'adquirir molts més conceptes sobre el tema, que puguin ser capaços de ser una mica crítics, per decidir quin ofici els agradaria exercir.
En aquest cas concret hem treballat els oficis (electricista, fotògraf de natura, pedagoga, carnisser, pescador, tractorista, esteticient, secretària, antropòloga, arxivera, verdulera, taxista, ...), entre altres.
El fet d'elegir aquests i no d'altres, ha estat perquè hem demanat la col·laboració dels pares i mares dels mateixos alumnes (per tal d'implicar-los en la realització del nostre centre d'interès), perquè ens expliquessin (només els que volguessin) el seu ofici.
La participació no ha estat massa massiva, per part dels pares/mares, per això hem decidit ajuntar els oficis que tenim de les dues classes de P5 per tal de tenir més varietat d'oficis.
Fent referència a la classificació que ens fa Jonassen, i concretament al nostre cas, es tractaria d'un problema ben estructurat, ja que té un estat inicial ben estructurat, és a dir no partim del no res, sinó que ja partim d'una idea base del que volem saber i del que més o menys coneixerem,  per tant uns objectius coneguts i finalment un grup restrictiu d'operadors lògics.
El problema té una complexitat mitjana, ja que depenent de l'ofici que tractem cada setmana, n'hi ha que són més fàcils tant d'explicar com d'entendre, i n'hi ha que no els han vist mai, i són més difícils d'explicar.
També diré que està ben situat, ja que treballem en el context immediat de l'alumne.


Fent referència al tipus de problema, diríem que es tracta d'una presa de decisions, en la que els alumnes han de identificar els beneficis i límits, valorar opcions, seleccionar alternatives i  justificar la tria. Tot i que a aquestes edats, no és valoren les opcions que tenen, de vegades l'elecció és simplement, pel fet que la presentació d'aquell ofici ha estat més motivadora, més visual, sense tenir en compte els pros i contres que comporta exercir-lo.

La intenció és conèixer què fa cadascun d'ells i valorar quin dels oficis presentats els ha agradat més i quin ofici els agradaria fer de grans.
El problema es va plantejar de la següent manera:
Les dues mestres de P5, decidim que una bona manera de treballar l'àrea de l'entorn a P5, durant aquest tercer trimestre, seria aprofitar la sortida que hi ha programada (al parc de bombers, que sempre es fa a P5) per tal de treballar alguna cosa relacionada amb el tema.
L'activitat per sí mateixa ja és força motivadora, es tracta d'una sortida, però ens queda totalment deslligada de tot el que estem treballant. És per això que decidim treballar el centre d'interès dels oficis, i d'aquesta manera donar una mica més de sentit a la sortida.
Per plantejar-ho als nens els passem una fitxa inicial, on se li demana a l'alumne que es dibuixi i que escrigui que vol ser de gran.
La majoria no ho té gaire clar i dibuixa el primer que se li passa pel cap. Llavors els diem que més endavant els tornarem a passar la mateixa fitxa, però que segur que ja tindran molt més clar el que voldran ser de grans. Els preguntem si els agradaria que els seus pares/mares ens vinguin a explicar el seu ofici. I la majoria està més que encantat/da. S'envia una nota als pares demanant la seva col·laboració per portar a terme el centre d'interès.
Se'ls demana als pares que la sessió de presentació de l'ofici sigui molt visual, poc complicada tenint en compte les edats i que si és possible que porti algun dels estris que utilitza per fer la seva feina i si té uniforme també.
La majoria d'ells a part de portar els estris, han portat mapes conceptuals, alguna maqueta, algun dvd, etc... (ha hagut molta diversitat de recursos emprats).
I com a activitat final d'aquest centre d'interès, fem la sortida per conèixer l'ofici dels bombers.
Les TIC ens serviran de recurs mediador en tot el nostre procés d'ensenyança-aprenentatge.
Pel que fa al context, com he dit abans, el centre d'interès treballa els objectius marcats en l'àrea de l'entorn de P5. L'activitat es realitzarà en tres espais diferents, tenint en compte que una de les activitats és escoltar i preguntar al pare o mare que presenta l'ofici, i que en aquest cas ho fem les dues classes juntes, hem decidit anar a l'aula del vídeo que és més gran. La resta d'activitats majoritàriament es realitzaran a l'aula (les fitxes de treball així com el programari Jclic 3.0).
El JClic és un conjunt d'aplicacions informàtiques que serveixen per realitzar diversos tipus d'activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de text, mots encreuats....Les activitats s'acostumen a presentar empaquetades en projectes (conjunt d'activitats). Dins del Racó del JClic (http://clic.xtec.cat/ca/index.htm) hi destaca la Biblioteca d'activitats, formada per més de 1000 projectes que abasten totes les àrees curriculars i els diferents nivells, des d'educació infantil fins a batxillerat.
Hi ha una activitat final que la fem a la sala d'ordinadors on tenim la pissarra digital i una altra d'extraordinària que es fa al parc de bombers.
La varietat de recursos que duu aquest centre d'interès fa que els nens/es estiguin encuriosits, i que tinguin ganes de conèixer quin ofici coneixeran aquella setmana, com els ho presentaran, i si voldran ser de grans allò que els ensenyen.
Cada setmana coneixen un ofici. Prèviament els anticipem, quin pare o mare ens vindrà a visitar. Una sessió de la tarda la dediquem a la presentació de l'ofici (on ve el pare/mare i explica el seu ofici, i demana als nens/es que li facin preguntes de tot allò que volen saber sobre el seu ofici), i un matí el dediquem a treballar les fixes de l'ofici en qüestió. La fitxa consta de dues parts, una primera on posa ens ha vingut a visitar un/a .... (han de posar el nom de l'ofici), el seu treball consisteix en ... aquí han fem primer memòria del que ens va explicar i intentem entre tots sintetitzar la resposta. Finalment en l'altre full han d'escriure el nom dels objectes que el/la pare/mare ens ha presentat i que formen part del seu ofici.
En el cas de l'ofici dels bombers la sortida tindrà lloc un matí i la resta d'activitats (cada aula individualment, és a dir 18 alumnes en el nostre cas) s'aniran fent una tarda a la setmana fins acabar el curs.
L'organització de l'alumnat en les diferents activitats variarà (gran grup, petit grup, individual, grup classe).
Per tal de realitzar aquesta activitat amb el grup d'alumnes hem tingut en compte les seves característiques evolutives.
Es tracta d'un grup més o menys homogeni, en quan a característiques cognitives. El grup consta de 18 nens i nenes. Hi ha tres alumnes que d'incorporació tardana (ètnia gitana) que no estan al nivell dels altres nens, ja que no han estat mai escolaritzats

Podríem definir les característiques dels nens/es d'aquesta edat:
·        Cognitives:                     Tenen gran fantasia i imaginació
                                        El pensament cada cop és més lògic.
      Omnipotència màgica (possibilitat d'alterar el curs de les                                                                                                                     coses).    
      Hi ha un notable progrés en el desenvolupament del                                                                                                              llenguatge.
·        Emocionals/Actitudinals: Mostren més independència i  seguretat en ells mateixos.                                                                                     
                                         Passen més temps amb el grup d'iguals.
·        Socials:                             Els agrada participar, cooperar i mantenir la unitat grupal.
                                         Respecten els torns i exigeixen als altres que ho compleixin.
         Escolten amb atenció els relats, els encanta fer preguntes per                                                                        conèixer amb més detall les coses.
                                          Comparteixen situació de joc i materials.
·        Físiques:                            Tenen major control i domini dels seus moviments.
        La construcció interna de l'esquema corporal la tenen quasi                                                                            acabada.
                                          Tenen la lateralitat ja definida.

Els objectius didàctics a assolir en aquesta unitat seran:
Coneixement d'un mateix i autonomia personal
- Desenvolupar la capacitat de triar segons les seves preferències
- Valorar el propi treball
Coneixement de l'entorn
- Conèixer els oficis de l'entorn més pròxim
- Valorar totes les feines
- Conèixer alguns dels oficis dels seus pares i mares i quines activitats desenvolupen
- Adquirir hàbits de responsabilitat
- Actuar amb precaució en les sortides
- Saber comportar-se en espais diferents a l'escola
- Desenvolupar l'hàbit de preguntar per tal de satisfer la curiositat i ampliar coneixements
- Fomentar l'educació per la igualtat entre els sexes
Llenguatge: comunicació i representació
- Escoltar, parlar i conversar
- Conèixer el vocabulari relacionat amb els oficis
- Conèixer fórmules convencionals de salutació, comiat, petició i agraïment
- Aproximació a la llengua escrita
Les capacitats que es  treballaran en aquest centre d'interès seran:
- Comportar-se d'acord a uns hàbits i normes que el portin cap a una autonomia personal i cap a una col·laboració amb el grup social
- Observar i explorar l'entorn immediat, natural i físic amb una actitud de curiositat i respecte i participar gradualment, en les activitats socials i culturals
Pel que fa als continguts;

ÀREA I. Coneixement d'un mateix i autonomia personal
- Expressió de preferències sobre els oficis i les professions
- Hàbits de responsabilitat: tenir cura del propi treball i complir les tasques encarregades
ÀREA II. Coneixement de l'entorn
- Els oficis dels pares i mares i les eines que utilitzen
- Valoració de tots els oficis
- Visita al parc de bombers
- Responsabilitat i precaució a les sortides
- Reconeixement i pràctica de les normes de conducta al sortir de l'escola
- Tots podem fer la mateixa feina (Educació per a la igualtat entre sexes)
ÀREA III. Llenguatge
- Ús i comprensió del vocabulari relacionat amb els oficis
- Interès per expressar-se amb educació utilitzant fórmules de cortesia
- Aproximació a la llengua escrita

Pel que fa a la previsió de la seqüència d'activitats estava prevista de la següent manera:
L'activitat comença en una presentació prèvia de l'ofici que estudiarem aquella setmana. Anticipem sempre una mica d'informació sobre que ens trobarem quan vindrà el papa o la mama a explicar l'ofici. Fem prediccions sobre el que ens  explicarà, i hipòtesis, és una manera d'activar els seus coneixements previs. Ens assegurem que la majoria d'ells coneguin o n'hagin sentit parlar de l'ofici, si és el cas que no el coneixen o no n'han sentit parlar fem una activitat introductòria (en parlem una mica, busquem per internet alguna imatge de l'ofici en concret, mirem algun vídeo curtet, etc..) abans no ve la persona a explicar-nos a què es dedica.
La seqüència d'activitats d'aquest centre d'interès consta de:
1.       Primera fitxa de tot el centre d'interès  jo de gran vull ser.... (es dibuixaran que volen ser de gran) (individual)
2.      Activar coneixements previs dels alumnes a partir de la conversa (has vist mai un ...? on treballen els/les ....? per què se'ls diu .....? )( grup classe/conversa col·lectiva)
3.      Visita del  pare o mare per explicar el seu ofici (a partir de tot tipus de material, pot ser tant a partir de fotos, vídeos, mapes conceptuals,  etc...)(gran grup/ conversa col·lectiva) (ANNEX 2)
-En el cas de l'ofici de bomber que és el que fem últim, els passem un vídeo previ a la sortida al parc de bombers (ANNEX 3) . En tornar de la visita la setmana següent, anem a la pissarra digital, on les mestres hem muntat una activitat que els nens hauran de resoldre (grup classe), és per valorar el que han après en la sortida que hem fet als bombers. En una altra sessió els passarem el vídeo o powerpoint que muntarem de la sortida dels bombers (els agrada molt veure's en foto, vídeo, etc..) (ANNEX 4)
4.      Finalment avaluarem el resultat del treball, a partir de l'avaluació continuada portada a terme al llarg del trimestre (fitxes de treball de cada ofici treballat, també utilitzem per a l'ocasió dues activitats que hi ha al clic 3.0 tant dels bombers com dels oficis en general)  (individual)
5.      Els ensenyem el blog de l'escola on hem penjat tot el treball que hem anat fent al llarg del trimestre. La visita dels pares i la sortida als bombers (grup classe).
6.      Muntem l'àlbum del tot el treball realitzat (individualment).

La fonamentació psicopedagògica,  en disseny utilitzat en aquesta sèrie d'activitats,  que es duen a terme en aquest centre d'interès. El centre d'interès és un mètode pedagògic ideat per Ovide Decroly, funciona com a fil conductor, com a argument a partir del qual es vertebren els aprenentatges i les activitats.
Aquest tipus de planificació posseeix tres etapes: observació, associació i expressió.
Intentem integrar les variables que possibiliten l'aprenentatge significatiu, i aquestes són:
·        el treball obert: per poder treballar amb alumnes diferents.
·        la motivació: per millorar el clima de l'aula i tenir l'alumnat interessat en el treball. Aquest es configura com l'element bàsic per garantir un procés positiu d'aprenentatge, sostingut per un bon nivell de treballa l'aula.
      Segons Ausubel, Novak i Hanesian (1976), per aconseguir que l'aprenentatge sigui positiu, la motivació ha de venir de la tasca mateixa a part de les motivacions externes, juntament amb l'aprovació de l'adult.
  • El medi: per relacionar-lo amb l'entorn.
  • La creativitat: per potenciar la imaginació i la intel·ligència.
·         S'intenta en la majoria d'activitats que s'utilitzi la tecnologia de manera productiva, ja que promou un aprenentatge significatiu en els nostres alumnes.
El que es pretén amb el disseny presentat, és que el nen/a aconsegueixi un aprenentatge significatiu, i com a resultat d'aquest un model mental dels fenòmens que han explorat i manipulat.
Tenim també en compte tot el procés la teoria constructivista, ja que en tot moment partim dels coneixement previs dels nostres alumnes. Així és com l'alumne es converteix en el protagonista dels seus propis aprenentatges, ell serà a partir dels seus coneixements previs, qui de mica en mica anirà construint i modificant les seves estructures mentals. Les TIC tenen un paper molt important al llarg de tot el procés, ja que ens permeten utilitzar-les com a  recurs motivador a més de facilitador de la informació que necessitarem per portar a terme les nostres activitats.
Tenint en compte que a l'educació infantil l'avaluació serà formativa, contínua i global,  els procediments i criteris que utilitzarem per avaluar aquest centre d'interès seran els següents:
Per tal de realitzar aquesta avaluació farem servir els següents instruments d'avaluació:
-Observació directa i sistemàtica, ja que constitueix la tècnica principal del procés d'avaluació d'aquesta etapa.
-Treball diari de classe, tant oral com escrit
-Esforç en la realització de les tasques
L'avaluació ens servirà per identificar els aprenentatges adquirits i el ritme i les característiques de l'evolució de cada nen o nena així com l'assoliment de les capacitats bàsiques.
No obstant aquesta avaluació no només es portarà a terme a nivell dels alumnes, sinó que a partir dels resultats anirem veient com es desenvolupa tot el procés i ens permetrà fer modificacions en tant i quan siguin necessàries.

Pel que fa a la previsió de la temporalització, està previst que el centre d'interès es faci durant l'últim trimestre del curs, ja que la sortida als bombers és el dia 14 de maig.
Es treballa dos sessions per setmana, excepte el cas dels bombers que porta un treball previ i un treball posterior.
El procés seguit va estar més o menys el que havíem previst prèviament les dues mestres de P5, excepte alguna petita variació per alguna activitat no prevista, com podia ser una festa, o algun imprevist (com alguna mare/pare que no es va decidir a venir a última hora).
Tal com vam dir al principi, el centre d'interès va començar amb una fitxa, i tu de gran que vols ser, i al llarg de les setmanes hem anat alternant tant la visita dels pares/mares (un dia a la setmana) i la realització de les dues fitxes referent l'ofici d'aquella setmana. (ANNEX 5)
L'activitat de cloenda (la sortida als bombers), va ser millor dels que ens esperàvem, tot i l'imprevist que va sorgir aquell matí (incendi a la localitat de Rasquera).
La visita va durar de les 9 a les 12 del migdia aproximadament i els nens/es s'ho van passar molt bé.
La resta de les activitats han seguit el procés normal previst. L'activitat de la pissarra i del powerpoint la vam realitzar el mateix dia, ja que vam incloure la presentació dins a l'activitat de la pissarra digital, així com el vídeo que van veure prèviament abans de fer la sortida.
La sorpresa meva va ser quan els vaig preguntar a cada nen/a que voldrien ser de grans, ja que al llarg de tot el procés havien decidit ser una altra professió, segons els agradava més o menys la presentació que en feien els pares. La  gran majoria s'ha quedat amb el mateix ofici que havia escollit al principi, la resta afegeix al seu ofici un altre, però el del principi es intocable.
Quan els pares portaven objectes, o els uniformes, o alguna presentació, etc.. se'ls feia molt més entretingut als nens, quan només explicaven sense recolzar-se en res visual, els resultava molt més difícil mantenir l'atenció dels nens. De vegades havíem d'acabar la sessió les mestres més aviat del previst per aquesta qüestió.
L'activitat de la pissarra digital els va agradar molt, tot i que el problema que hi ha, és la quantitat d'alumnes que érem (és difícil fer-los participar a tots). No obstant això els va agradar molt i van estar molt atents.
Pel que fa a les activitats jclic (programa de lliure distribució per al desenvolupament d'activitats educatives multimèdia), també els ha agradat molt ja que inclou diferents tipus d'activitats, no obstant s'ha fet pesat que passes un per un ja que només disposàvem d'un ordinador dins a l'aula i per tenir la puntuació tots havien de fer totes les activitats.
Diríem que l'avaluació és una eina per poder valorar el procés i el resultat aconseguit en el procés d'ensenyança-aprenentatge. És per això que partim primer dels coneixements previs dels nostres alumnes (a partir de l'avaluació inicial, tenim resultats d'aquests coneixements) i a mesura que desenvolupem el nostre miniprojecte anem obtenim més informació (avaluació formativa, que és la que valora tot el treball durant el procés i la que ens orientarà per poder fer els canvis necessaris en el nostre projecte), i finalment fem una avaluació final valorant la globalitat de tot els treball.
A nivell global (tot el grup classe), hem avaluat si aquesta unitat didàctica ha resultat positiva, a partir de les opinions dels nens/es si els ha agradat conèixer d'altres professions, i a nivell individual s'ha fet a partir de les fitxes de treball que anàvem realitzant cada setmana, a més a més a partir de les activitats Jclic. En aquesta avaluació hem tingut en compte sobretot el nivell de vocabulari adquirit referent al tema.
Com deia anteriorment si que és veritat que tot allò que els ha semblat més significatiu, són més capaços de recordar-ho.
A més era d'esperar que els resultats fossin aquests, ja que quan es treballa tant contextualitzant el treball com l'avaluació, els resultats solen ser els esperats.
Un dels objectius primordials era dissenyar una activitat per aconseguir aprenentatges significatius en els nostres petits alumnes, i la familiarització amb les noves tecnologies, així doncs podem dir que aquest objectiu l'hem aconseguit.
En general estic molt contenta dels resultats aconseguits, ja que a partir d'una activitat que estava deslligada dels nostres objectius didàctics, hem aconseguit, integrar l'activitat per tal d'aconseguir uns objectius didàctics a partir d'un paquet d'activitats motivadores tant per als nens com per als mateixos mestres.
Destacar sobretot la importància que té el fet de dissenyar activitats motivadores (no només han d'estar ben presentades, sinó que han d'encuriosir als nostres alumnes,  per tant han de ser properes i a la vegada funcionals).
L'alumne ha tingut en tot moment un paper actiu, col·laboratiu, reflexiu i intencional .
Respecte a l'avaluació tecnològica considero que ha estat una avaluació també  positiva. El procés del miniprojecte s'ha desenvolupat com s'havia planificat inicialment. Poder única pega que he trobat per al desenvolupament del mateix, ha estat la necessitat de tenir els recursos necessaris a l'aula, ja que el fet de demanar que estigui l'aula de la pissarra digital disponible, et condiciona molt el fet de fer l'activitat un dia concret.
L'activitat del miniprojecte ha començat a partir dels coneixements previs dels alumnes, s'ha plantejats activitats introductòries i prèvies per anar situant als infants en la temàtica que volíem treballar, s'ha realitzat activitats de posada en comú, activitats individuals, en grup, etc... aconseguint els objectius que ens hem marcat i avaluant en tot moment el procés tant d'ensenyança com d'aprenentatge.
Podríem dir que en una societat amb un impacte tan notable dels mitjans audiovisuals, les TIC esdevenen clau en el procés de construcció de significats. És per això que hem utilitzat en la mesura del possible, les Tic en les nostres activitats. No es tracta d'incloure-les pel simple fet d'incloure-les sinó d'incloure-les en la mesura justa i necessària per a què causi en els nostres alumnes el nivell màxim de motivació i aconsegueixin a partir d'elles un aprenentatge el màxim significatiu possible.
La complexitat del món actual requereix noves habilitats i noves formes de pensar dels estudiants i de tots plegats, en general. La preparació necessària perquè els estudiants complexin aquests requisits ha de fomentar-se des de l'educació, a les escoles mitjançant entorns intel·lectuals enriquits. Hem d'aprendre a solucionar problemes, a tenir capacitat de resposta, a saber triar entre diferents opcions,..
La vivència personal, m'ha ensenyat a descobrir noves possibilitats de les TIC tant per al treball, l'oci, la participació social, la comunicació, el treball col·lectiu, etc... Diria que es tracta d'una eina molt potent en quan a les seves possibilitats i  considero que és una eina necessària en molts dels nostres àmbits, escola, treball, vida personal, ...
El fet d'incorporar les TIC a l'aula, comporta nous llenguatges i diferents estils de relació. És per això que necessitem primerament una educació en l'ús d'aquestes eines, que ens faciliten la feina, i augmenten el nivell de significació en els aprenentatges dels nostres alumnes.
A més hem de tenir en compte que els nostres petits alumnes ja creixen envoltats d'aquestes tecnologies i que moltes vegades, no utilitzem aquests entorns tecnològics perquè ens fan por a nosaltres, ja que no hem experimentat el profit que en podem obtenir d'ells.
He de dir que al principi, l'assignatura em feia molta por i pensava, sincerament, que no seria capaç d'arribar fins aquest punt, la veritat és que m'he sorprès a mi mateixa i ara que ja s'acaba li he agafat el gustet.
També dir que he après molt amb el grup d'aula, ja que han presentat projectes que poden ser útils en el nostre dia a dia dins a l'aula.
Finalment dir que he après moltíssim amb aquesta assignatura.
·        Cabero, J. (2003). Mòdul 1: Educació i tecnologia: fonaments teòrics. En Beltran, J. i altres, Noves tecnologies de la informació i la comunicació en educació. Barcelona: Universitat de Catalunya.
·        Aguirre, M. i Torrescasana, M. (2003). L'argumentació com a via per a l'aprenentatge significatiu a partir de la discussió en grup amb suport visual.
·        Tirado, J. i Domènech, M. (2002). Ciència, Tecnologia i societat: nous integrants per a la psicologia. Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya.
·        Cabero, J. i altres (2003). Noves tecnologies de la informació i la comunicació en educació (material web). Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya.
·        http://cmap.ihmc.us/  (consultat el maig 2012)

ANNEX

(ANNEX 2)
ANNEX 2.1  AQUESTS HAN ESTAT ELS PARES QUE ENS HAN VINGUT A EXPLICAR EL SEU OFICI.
i també al blog de l'escola a l'apartat els oficis a P5 
ANNEX 2.2

(ANNEX 3) ACTIVITAT PRÈVIA A LA SORTIDA DELS BOMBERS MIRANT UN VÍDEO  A L'ORDINADOR PER SABER LA FEINA QUE FAN ELS BOMBERS

(ANNEX 4) Activitat de la pissarra digital on està inclòs la presentació de la sortida en power point i la resta d'activitats a realitzar.
                                                                                   
Aquestes són algunes de les activitats que hem inclòs en el nostre paquets d'activitats "els bombers".
En aquest cas n'hem fet dos models, ja que segons les normes d'alexandria, no pot sortir la foto dels nens. O sigui que em fet el recurs nostre amb les fotos dels nens (ja que els feia molta gràcia veure's i el power on també surten ells, que és el mateix que tenim penjat a la web del col·legi al blog d'infantil, i l'altre recurs "els bombers" on no surten els nens/es, i que estem esperant que ens el pengin.


 (ANNEX 5) Aquestes són algunes de les fitxes que hem utilitzat en el nostre treball dels oficis...






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

cerca